8.5.16

High 5 - 5 powodów, dla których kocham biblioteki



Zapraszam na High5! Pod tą nazwą będzie się kryć 5 ulubionych gadżetów, tagów, cytatów, blogów i co jeszcze tylko wymyślę ;) 
Na pierwszy ogień idzie 5 głównych powodów, dla których kocham bibliotekę, 
bo dziś obchodzimy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek ;)



Numer 5
Można poznać wielu ciekawych ludzi i ich poglądy na temat książek. Uważam, że starsze towarzystwo jest nawet ciekawsze niż to młodsze. Zawsze mają worek ciekawych opowieści.

Numer 4
To doskonałe miejsce do przeglądania nowości wydawniczych. A jeśli zaprzyjaźnicie się z jakąś miłą i serdeczną Panią Bibliotekarką to będziecie mieć dostęp do wszystkich „perełek” ;)

Numer 3
To doskonałe miejsce, w którym mogę na chwilę uciec od codzienności, odetchnąć, zebrać myśli, wręcz się zrelaksować.

Numer 2
Mogę poczytać nie tylko książki, ale też czasopisma. Zarówno te najnowsze, jak i archiwalne. Nie chcę wyjść na sknerę, bo sama od czasu do czasu kupuję jakiś magazyn, ale zdecydowanie wolę odkładać pieniądze na książki, w których jestem absolutnie zakochana.

Wreszcie numer 1.
Książki, które mogę spokojnie przeglądać, zastanowić się  czy tę właśnie zabrać do domu, przeczytać zarys fabuły, obejrzeć okładkę, a nawet powąchać, jeśli mam na to ochotę. Nikt mnie w ogóle nie nagabuje, zmusza, ani przypiera do regału, abym koniecznie coś wzięła, tak jak np. w sklepie, do którego nie zdążę dobrze wejść, a już słyszę „Może w czymś pomóc?” Rozumiem, że sprzedawca tak musi, ale ja tego nie cierpię.



A na koniec garść cytatów o bibliotece i książkach ;)

Biblioteka nie jest po to, by była w paki pozamykana albo do ozdoby  służąca, jest po to, by była powszechnie użytkowana.
Joachim Lelewel
*
Biblioteka jest instytucją, która samym swoim istnieniem świadczy o rozwoju kultury. Jest ona bowiem skarbnicą piśmiennictwa, przez które człowiek wyraża swój zamysł twórczy, inteligencję, znajomość świata i ludzi, a także umiejętność panowania nad sobą, osobistego poświęcenia, solidarności i prawa do rozwoju dobra wspólnego.
Jan Paweł II
*
Biblioteka to nie tylko zbiór książek, to także centrum życia, podstawowe ogniwo społeczeństwa. Biblioteka zawsze stanowiła jądro cywilizacji. To była przestrzeń, która formowała całą resztę – tradycję i pamięć, rozum i postęp.
Pracownicy Biblioteki Raczyńskich i Członkowie Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich
*
Czytanie jest podróżą po cudzych umysłach, podróżą nieraz ciekawszą i bardziej pouczającą od zwiedzania obcych krajów.
F.Chwalibóg
*
Autor pisze tylko połowę książki, druga połowa należy do czytelnika.
Józef Korzeniowski
*
Prawdziwy uniwersytet tworzy biblioteka.
Thomas Carlyle
*
Kto czyta żyje wielokrotnie. Kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany.
Józef Czechowicz
*
Kto czyta książki, żyje podwójnie.
Umberto Eco
*
Czytajmy, bo czytanie jest życiem drugi.
Józef Ignacy Kraszewski
*
Książka, to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie napełnia światłem, a puste serca wzruszeniem.
Kornel Makuszyński


A czy Wy lubicie chodzić do biblioteki? ;) Dajcie znać w komentarzach.
A jutro zapraszam na post o najpiękniejszych bibliotekach na świecie :)

Buziaki,
Paulina

19 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na post! Ja nie korzystam z biblioteki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysłowy artykuł. Podoba mi się Twoja lista. Dorzucę tylko, że dzięki bibliotekom oszczędzamy trochę pieniędzy, nie musząc ich wydawać na książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest bardzo ważny powód, ale już o pieniądzach nie chciałam wspominać :P
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Obecnie rzadko bywam w bibliotece, ale zawsze lubiłam, lubię i będę lubić tam bywać. Głównie ze względu na Twój nr 1.

    OdpowiedzUsuń
  4. Biblioteka to jest to;) mam to szczęście, że ta z której korzystają jest dobrze zaopatrzona a dziewczyny Bardzo miłe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post, zgadzam się z Tobą, jeżeli chodzi o nr 1.
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja źle wspominam swoje wizyty w bibliotece. Nie dość, że nie ma tam żadnych fajnych książek, żadnych nowości, to jeszcze pani z biblioteki znacząco wzdychała, gdy moja wizyta w bibliotece się przeciągała, albo wzięłam sporo książek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dlatego ludzie tworzą klimat, więc takie osoby nie nadają się do pracy. Bo niszczą wszystko. Wszpółczuję kochana :*

      Usuń
  7. W gimnazjum biblioteka była moim azylem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię biblioteki i chętnie je odwiedzam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I jest darmowym przejściem do innego świata! :)
    Cudne cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Biblioteka to mój drugi dom, ratuje gdy już nie ma pieniędzy na książki a potrzeba czytania jest ogromna..*_*

    http://paulabookfreak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)