24.11.16

Kupić czy nie kupić?


Grudzień już za pasem, a co z tym się wiąże? Oczywiście, Mikołaj i Święta! Każdy z nas już pewnie nie może się doczekać. A jeśli nie macie pomysłu na prezent to podsuwam listę książek, które swoją premierę będą miały właśnie w grudniu. 
2.12.2016
Wydawnictwo Marina



Język polski żyje, cały czas się zmienia i ma się dobrze! Zapraszamy na kolejne spotkanie z Profesorem Janem Miodkiem, który odpowiada na pytania telewidzów programu "Słownik polsko@polski".

W książce również znajdują się:
- mini wykłady Profesora Jana Miodka,
- "mowa ulicy",
- wywiad z profesorem Janem Miodkiem,
- na planie programu telewizyjnego "Słownik polsko@polski".

*
7.12.2016
Buchmann



Jest to najnowsza książka kucharska przedstawiająca 100 „kultowych” przepisów na potrawy, bez których nie wyobrażamy sobie dzieciństwa, rodzinnych spotkań przy stole ani atmosfery świąt. Są to receptury przekazywane z pokolenia na pokolenie. Rodzime tradycje kulinarne, by trwać, muszą się odnaleźć w okolicznościach XXI wieku, takich jak oferta składników, standardy dietetyczne, nowe upodobania smakowe oraz kontekst kulturowy w postaci kuchni świata. Te wszystkie okoliczności uwzględnili autorzy, wybierając i adaptując tradycyjne polskie potrawy, a następnie bardzo starannie wszystkie sprawdzając. Piękne „klimatyczne” i niezwykle apetyczne zdjęcia oraz ciekawy wstęp historyczny dopełniają prezentacji potraw. Książka ma wymiar praktyczny i sentymentalny – jest doskonała jako źródło przepisów oraz jako uniwersalny podarunek.

*
7.12.2016
Edipresse Książki



"Na noże" to porcja kulinarnych pomysłów prosto z serialu. Śniadania, dania od serca, dary morza i desery to cztery działy ze świeżymi, nowoczesnymi, ale niezbyt skomplikowanymi przepisami. A wszystko przyprawione sporą dawką telewizji widzianej od kuchni.
Serialowy szef Jacek Majchrzak, genialny kucharz, stawia wszystko na jedną kartę. Otwiera autorskie Bistro u Antoniego. Ma wybitny smak, talent i determinację, a u jego boku stoją oddani przyjaciele: Zuza i Patryk. Czy to wystarczy, aby wspiąć się na szczyt w branży, w której konkurencja w każdej chwili jest gotowa wbić nóż w plecy?
Wojciech Zieliński w roli utalentowanego szefa kuchni, który chce odnieść sukces w piekielnej branży kulinarnej, nie tracąc swoich ideałów. Piotr Stramowski jako kulinarny czarny charakter. A między głównymi bohaterami dwie równie charakterne kobiety – grane przez Weronikę Książkiewicz i Joannę Jarmołowicz.

*
7.12.2016
Wydawnictwo Agora



Książka zawiera niepublikowaną do tej pory korespondencję Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory z lat 1964-1966.

Wewnątrz oprócz listów także pocztówki oraz fenomenalne zdjęcia. Dwoje poetów. On - dystyngowany starszy pan, arcymistrz słowa, liryczny humorysta. Ona - piękna, młoda i trochę szalona. Jeremi Przybora i Agnieszka Osiecka. Rządzą wyobraźnią milionów wrażliwców. Ich piosenki zna cała Polska. Ale nikt nie zna dziejów ich wzajemnego uczucia, romansu przez lata ukrywanego, burzliwego, dramatycznego i wzruszającego jak ich wiersze. Ta książka - miłosne listy Jeremiego i Agnieszki - zdejmuje zasłonę z tego uczucia i ukazuje całe jego piękno.

Książka zaczyna się od wstępu Pani Magdy Umer a kończy się tekstami piosenek, które powstały w wyniku uczuć dwojga artystów. Do książki dołączona jest płyta z audiobookiem czytanym przez Magdę Umer i Piotra Machalicę.

*
8.12.2016
Wydawnctwo Kobiece



Kontynuacja losów najbardziej elektryzującego duetów wszech czasów - spin off kultowej trylogii „Uwikłani”.

Gwen Anders rozpoczęła pracę w klubie Sky Launch, aby zapomnieć o dręczącej ją przeszłości i zacząć wszystko od nowa. Szybko odnajduje się w nowym otoczeniu. Zaprzyjaźnia się też ze swoją koleżanką z pracy – Alayną Withers oraz z nowym właścicielem, Hudsonem Piercem. Gwen czuje się tu jak w domu.

Rozpoczęcie wszystkiego od nowa wiąże się z zostawieniem za sobą trudnych wspomnień z przeszłości – wkrótce jednak okazuje się, że to nie takie proste. Gwen nie jest również w stanie zapomnieć o JC – mężczyźnie, dzięki któremu po raz pierwszy uwierzyła w to, że świat może być piękny. Jest świadoma, że nie powinna się w nim zakochiwać, jednak teraz pragnie zrobić wszystko, by nie stracić ukochanego.

Gwen obawia się, że nigdy nie będzie żyć normalnie. A jeśli nawet jej się uda, to czy powinna nadal karmić się nadzieją, że JC kocha ją na tyle mocno, aby w końcu mogli się odnaleźć?
Czy Gwen i JC pokonają przeszkody stojące na drodze do ich wspólnego szczęścia?
Czy Gwen będzie potrafiła ponownie przebaczyć ukochanemu?
Czy z próby, jakiej zostaną poddani, wyjdą silniejsi, niż byli przedtem?

Pulsująca zmysłowość, której nie sposób okiełznać.

„Laurelin Paige nie przestaje zaskakiwać nas swoimi arcydziełami. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że »Znajdź mnie« szybko dołączy do tej kolekcji”.
Candi, „Dirty Laundry Review”
„Ta książka kipi od seksu i prowokacji. Chemia między Gwen a JC jest tak silna, że aż zapiera dech w piersiach”.
Melanie Harlow, bestselerowa autorka „USA Today”

*
19.12.2016
Wydawnictwo Initium




Przez wieki Inni i ludzie żyli obok siebie, ale stosunki między nimi były napięte. Gdy jednak ludzkość przekroczyła pewne granice, Inni muszą zadecydować, ile człowieczeństwa są w stanie tolerować – zarówno w swej społeczności, jak i w sobie samych...

Ponieważ Inni zawarli sojusz z cassandra sangue, delikatnymi acz potężnymi wieszczkami krwi, które były wykorzystywane przez własny gatunek, relacje między ludźmi a Innymi ulegają zmianie. Niektórzy z nich, tak jak Simon Wilcza Straż, wilczy strażnik i przywódca Dziedzińca w Lakeside, i wieszczka krwi Meg Corbyn, uważają nowe przymierze za korzystne – nie tylko pod względem osobistym, ale i praktycznym.

Ale nie wszyscy są przekonani do takiego rozwiązania. Grupa ludzi o zradykalizowanych poglądach planuje przejęcie kontroli nad krainą i organizuje serię brutalnych ataków na Innych. Nie wie tylko, że ziem Innych strzegą o wiele starsze i bardziej niebezpieczne siły niż wampiry i zmiennokształtni. Owe moce są w stanie uczynić wszystko, by chronić to, co do nich należy...

*

Wpadło coś Wam w  oko? :) 

Buziaki, Paulina

28 komentarzy:

  1. Nowości wydawnictwa Kobiecego mnie bardzo kuszą ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  2. Profesora Miodka miałam okazję widywać na żywo - wspaniale opowiada - ale nie czytałam jeszcze żadnej, naprawdę żadnej z jego publikacji! Wstyd...

    Kusi mnie "Kuchnia polska" kusi <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie miałam okazji słuchać Profesora, ale chętnie bym to zrobila :) w książkę chętnie się zaopatrzę ;)
      I Kuchnia polska też mnie kusi ;)

      Usuń
  3. "Kuchnia polska" - jak najbardziej :) Pewnie się skuszę na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe wydanie "Kuchni polskiej". Zdecydowanie bardzo ciekawe na prezent dla Mamy lub Teściowej ;)
    Sama wybrałabym chyba "Naznaczoną" - dawno nie sięgałam po literaturę tego typu, a wydaje mi się, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnię polską chętnie sprawiłabym dla siebie :D cha cha.
      Mnie interesuje również Profesor Miodek ;)

      Usuń
  5. LISTY NA WYCZERPANYM PAPIERZE?! O Boże! To jest książka moich marzeń! KOCHAM TE LISTY! (A raczej ich fragmenty, bo tylko to miałam okazję przeczytać). Od tylu lat jestem w nich zakochana! Nigdzie tej książki nie mogłam dostać, a jak już znalazłam to za ponad 40 zł... A teraz...teraz będzie znów! Dzięki Ci kochana za tą cudną wiadomość! <3

    "Nie masz pojęcia, jak to cudownie, kiedy się wraca z tego obcego miasta, wejść do pokoju wypełnionego całkowicie tą małą fotografią i mieć od razu potwierdzenie tego, że jest taka Dziewczyna naprawdę, chociaż już dawno wymyśliłem Ją sobie i nie wierzyłem, że kiedykolwiek spotkam. Blednie mi ten Paryż przez Ciebie i nie może jakoś pochłonąć, bo ma tę straszliwą wadę, że nie przyjechałaś tu ze mną."- Jeremi ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo Kochana jak się cieszę, że udało mi się Ciebie zainteresować :* mam nadzieję, że trafisz na jakąś niesamowitą promocję :D buziaczki :*

      Usuń
  6. "Listy na wyczerpanym papierze" brzmi jak coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę bardzo, że znalazłaś coś dla siebie ;)

      Usuń
  7. Wszystkie te pozycje kompletnie nie dla mnie. Mam wrażenie,że są raczej dla konkretnych grup, które czymś się fascynują, np. Kuchnią, poprawną polszczyzną itd.
    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :( ale może w przyszłym roku wydawnictwa bardziej się postarają ;)

      Usuń
  8. Serię "Inni" Bishop darowałam sobie po pierwszym tomie - jakoś mnie nie zachwyciła :/
    Z powyższych zapowiedzi raczej nic dla siebie nie znalazłam.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w nowym roku wydawnictwa zaleją nas falą wspaniałych propozycji ;) pozdrawiam :*

      Usuń
  9. "Listy na wyczerpanym papierze" bardzo mnie zainteresowały! Dobrze, że ujęłaś je w zestawieniu. Mój mąż dostanie szały, gdy zobaczy kolejne książki w domu, ponieważ "ciągle " robię miejsce na łóżeczko a zamiast łóżeczka przybywają kolejne książki:) Co zrobić :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta pozycja wydaje się byc bardzo interesująca ;)

      Usuń
  10. Książki profesora Miodka każdy mieszkaniem naszego kraju powinien mieć u siebie, ja jak na razie przymierzam się do zakupu, pozostałe pozycje też ciekawe :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od dawna chciałam miec jakąś jego książkę, ale nigdy się nie złożyło :) więc mam dobry pretekst na zakupy :D

      Usuń
  11. W najbliższym czasie to się u mnie chyba skromniej obejdzie, bo nie widzę nic interesującego xd. Chyba że z okazji premiery nowej Bishop wydawnictwo postanowi zrobić dodruk Pisane szkarłatem. Wtedy będę zobowiązana xd

    Pozdrawiam
    To Read or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już od dawna nie kupowałam książek, więc chętnie skusiłabym się na jakąś ;) pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Z pewnością przeczytam książkę "Znajdź mnie". Nie miałam natomiast pojęcia o publikacji "Na noże". Muszę to mieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na noże wydaje się bardzo ciekawą książką ;)

      Usuń
  13. Jakoś niestety żadna z tych pozycji mnie nie zaintrygowała, za to w grudniu wychodzi trzecia część Roku szczura, którego kuźwa muszę przeczytać, bo mi drugi tom autorka tak chamsko zakończyła :<
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że w Nowym Roku wydawnictwa bardziej się postarają :D

      Usuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)