20.5.19

Monique Peterson, Harry Potter. Różdżki. Kolekcja

Wydawnictwo Media Rodzina
Okładka: twarda
Liczba stron: 154

W filmach o Harrym Potterze każda różdżka jest wyjątkowa, tak jak czarodziej czy czarownica, którzy nią władają – od eleganckiej różdżki Hermiony Granger pokrytej pięknie wyrzeźbionymi winoroślami, po złowieszcze różdżki śmierciożerców. Zostały zaprojektowane i wykonane przez artystów plastyków, tak aby odzwierciedlały charakter właściciela.

„Harry Potter: Różdżki. Kolekcja” to przewodnik po magicznym świecie czarodziejskich przedmiotów, ich twórcach i postaciach, które nimi władały. Opis każdej różdżki zawiera fotografię rekwizytu, dane dotyczące różdżki, spostrzeżenia aktorów i twórców rekwizytów, portretu postaci posiadających różdżki i inne sekrety z planu filmowego z archiwum Warner Bros.

Ta kolekcjonerska książka jest idealnym źródłem wiedzy zarówno dla wiernych fanów interesujących się różdżkami i ich historią, jak i nowego pokolenia, rozpoczynającego swoją podróż po magicznym świecie czarodziejów.

*
„Każda różdżka ma swoją niepowtarzalną historię” – rozpoczyna Monique Peterson w książce Harry Potter. Różdżki. Kolekcja. Muszę przyznać, że odkąd tylko dostałam to cudo do ręki to jestem wprost zachwycona. Uwielbiam wszystkie leksykony, książki informacyjne  z indeksami.

To wydanie jest niezwykle treściowo bogate i autorka mnie nie zawiodła. Już na samym początku wyjaśnia czym jest różdżka, opowiada o twórcach, o technikach władania tym magicznym przedmiotem. Cytaty zostały  bardzo dobrze dobrane i zaczynam wierzyć, ze różdżki mają własne uczucia. Zaczynam żałować, że sama takowej nie posiadam.

Podoba mi się również eleganckie wydanie w twardej oprawie, które przypomina różdżkę właśnie – prostokątne strony z błyszczącymi ilustracjami. Po prostu cudo! Na końcu książki znajduje się poręczny indeks różdżek z miniaturowymi obrazkami oraz podanymi długościami każdej z nich.

„I chcielibyście pokonywać swoich wrogów za pomocą różdżki czy myśli lub po prostu czymkolwiek, co jest w prawdziwym życiu nierealne”. To dlatego kochamy świat czarodziejów tak bardzo. Czujemy to z każdym ruchem różdżki. Thewlis nazywa to „nadzieją.  

Harry Potter. Różdżki. Kolekcja to rewelacyjne wydanie i wspaniały gadżet dla fanów chłopca, który przeżył. Doskonała, piękna, interesująca, która zachwyci każdego.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Media Rodzina!




Buziaki, Paulina

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej pozycji, a wydaje się naprawdę ciekawa. Jako fanka HP na pewno zwrócę na nią uwagę!
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka jak dla fanów HP ja nią nie jestem ale może jak przeczytam całą serie to będę hehe ale chyba jednak jestem za stara na to hehe :D

    MÓJ BLOG
    MÓJ FACEBOOK
    MÓJ INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)