26.11.17

Dinah Jefferies, Zanim nadejdzie monsun




Wydawnictwo Harper Collins
Liczba stron: 448
Okładka: miękka

Indie, 1930 rok.
Eliza spędziła dzieciństwo w Indiach, ale po tragicznej śmierci ojca wróciła z matką do Anglii. Gdy dostaje propozycję pracy w Radżputanie, jedzie tam z radością. Eliza jest początkującym fotografem i liczy na to, że zdjęcia rodziny książęcej i mieszkańców Indii pomogą jej rozpocząć karierę. W pałacu poznaje Jaya, brata władcy Radżputany. Zafascynowani sobą szybko odkrywają, jak wiele ich łączy. Jednak jego rodzina sprzeciwia się, by związał się z Elizą, zwłaszcza że ona jest młodą wdową. Eliza i Jay będą musieli wybrać, czy dostosować się do społecznych oczekiwań i przyjętych reguł, czy iść za głosem serca. 

Dinah Jefferies posiada niezwykłą zdolność do wyczarowywania widoków, zapachów, smaków i atmosfery w danym kraju oraz w określonym czasie. Jej styl pisania nie ma sobie równych. Książka autorki łączy dwa moje ulubione tematy: historię i podróże. Lektura zapewniła mi wspaniałą ucieczkę w odległe czasy. To niesamowicie barwna historia, którą z ogromną przyjemnością przeczytałam. 

Autorka stworzyła bardzo ciekawą i złożoną relację między Jay'em i Elizą. Bardzo podobało mi się to,że ich związek powoli się rozwijał. Miałam złamane serce, kiedy stało się jasne, że oczekiwania królewskiej rodziny nie pozwolą im być razem. Autorka zagłębiła się w takich pojęciach jak miłość, rodzina, los i przeznaczenie. Zanim nadejdzie monsun to bardzo emocjonująca i wciągająca powieść, którą Wam serdecznie polecam. 


Buziaki, Paulina

6 komentarzy:

  1. Spodobał mi się styl pisania tej autorki i sadzę, że i ta powieść przypadła by mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa tej historii, czuję,że przypadnie mi do gustu.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być naprawdę interesująca, więc zapisuję sobie tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca czuję ten klimat, dlatego w najbliższym czasie na pewno po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wrazenie, że coś już o tej książce już czytałam, ale mimo to jakoś nie jestem do niej przekonana. W ogole Indie to dla mnie temat mało interesujący, zupełnie nie wiem dlaczego ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam twórczości tej autorki, ale zapiszę sobie tytuł, wydaje mi się, że znajdę w książce bardzo realne opisy, a tematyka Indii może być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)