8.9.16

Krzysztof Łoszewski, Moda lepsza niż seks

Liczba stron: 267
Okładka: twarda

O modzie wiem bardzo dużo. Przynajmniej od tej strony teoretycznej. Chociaż lubię również ładnie wyglądać. Szpilki, sukienki, torebki i makijaż nie ukrywam dodają mi pewności siebie. Aczkolwiek w dres też lubię wskoczyć. Blogi modowe, książki o historii mody to jest to, co lubię przeglądać w wolnym czasie. Tytuł „Moda lepsza niż seks” od pierwszej chwili mnie zaintrygował, a to, że uwielbiam poradniki to już każdy wie.

Autorem tej pozycji jest Krzysztof Łoszewski, dziennikarz i specjalista w zakresie dress code’u. Dziennikarz piszący o modzie i ubiorze, członek Rady Programowej Fashion Week Poland. Autor bestsellerowych książek o modzie i zasadach ubierania się: „Dress code. Tajemnice męskiej elegancji”, „Smart casual. Męski styl” oraz „Od spódnicy do spodni. Historia mody męskiej”.


Kiedy tylko otworzyłam książkę z marszu się zakochałam. Najpierw bardzo znany cytat Audrey Hepburn, która jest dla mnie ikoną stylu i elegancji.  By potem przejść do wspaniałego spisu treści! Autor wykazał się ogromną kreatywnością i zamiast zwykłego (nudnego) spisu treści mamy zdjęcia! Właśnie tak! 20 zdjęć, bo na tyle rozdziałów została podzielona książka. Pan Krzysztof omówił w nich elementy garderoby takie jak sukienka, mini, dżinsy oraz dodatki (perły, szminka, okulary). Podejście autora do tematu jest bardzo skrupulatne i profesjonalne. Dodatkowo książka została napisana przystępnym językiem.

Na stronach książki autor przekonuje, że młoda ma na człowieka bardzo duży wpływ. Moje zdanie jest takie, że ubiór dodaje nam pewności siebie i powoduje, że otoczenie zwraca na nas uwagę. Niektórzy stwierdzą, że wszystko zaczyna się od psychiki. Myślę, że zmiany nawet te najmniejsze, które wprowadzamy czy to na zewnątrz czy wewnątrz siebie, stanowią początek czegoś lepszego. Dlatego warto poznać te książkę. Autor podczas lektury książki ma dla czytelników mnóstwo złotych rad. Odnośnie wyglądu i stroju np. co ze sobą łączyć czy czego unikać.  


Poradnik ten czyta się bardzo szybko. Jest to zasługa nie tylko konkretnych treści, lecz pięknych zdjęć (ze współczesnych kolekcji, ale i tych historycznych), inspirujących cytatów oraz wypowiedzi znanych i lubianych (m.in. Doroty Wellman czy Ady Fijał). I jeszcze ta wściekle różowa okładka. Piękne połączenie.


Summary: Bardzo ciekawa pozycja dla miłośniczek mody, jak i dla początkujących, którzy dopiero zaczynają się interesować tym tematem. Książka ta jest połączeniem poradnika z mini encyklopedią i magazynem modowym. Ogromny zastrzyk urzekających zdjęć z ciekawą treścią. A co do tytułu – odpowiedź pozostawiam każdemu z Was ;)

Za egzemplarz dziękuję:


Buziaki, Paulina

7 komentarzy:

  1. Cóż za cudowna sowa <3 (jestem świrem jeśli chodzi o sowy!!!!<3)
    Cudownie prosta okładka, tak dużo jest teraz na rynku tych kolorowych, wystrzałowych i neonowych okładek! Chociaż ta jest wyrazista, to taka cudownie prosta :)
    Rzadko kiedy książki są ilustrowane, a jeszcze taki pomysł ze spisem treści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam do Home&You :) tam ostatnio sowy napadły na wystawę :D cha cha

      Usuń
  2. Kochana zaprosiłam Cię u siebie na blogu (http://dominika-m.blogspot.com/2016/09/wyzwanie-lba-numer-2.html) do LBA, mam nadzieję, że zechcesz odpowiedzieć. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że zechcę ;) na pewno w najbliższym czasie ;) :*

      Usuń
  3. Tytuł zbyt marketingowy, nie przekonują mnie takie chwyty, może już za stara się robię, nie ta grupa docelowa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ilustrowany poradni? może być ciekawie ;)
    wiele razy słyszałam, ze moda należy się bawić ale takie kompendium wiedzy na pewno bardzo się przyda

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)