3.5.23

Astrid Lindgren, Mio mój Mio







"Ptak Żałoby śpiewał dalej, ale trzymałem ojca za rękę, jego śpiew nie był już bolesny, przeciwnie, chciałem, żeby wciąż śpiewał i śpiewał". Przepiękna baśń Astrid Lindgren, fenomenalnej pisarki literatury dziecięcej zabierze Was w podróż do krainy, z której nie będziecie chcieli wrócić.


Bosse - dziewięcioletni, porzucony chłopczyk, nie zaznał w swym życiu miłości rodzicielskiej. Z domu dziecka trafia do bezdusznego wujostwa, które każdego dnia próbuje mu wmówić, że jest nic niewart. Chłopiec, czując się niechciany i odepchnięty, obserwuje wypełniony szczęściem dom rodzinny swojego najbliższego przyjaciela Benka i marzy. O tacie, mamie... prawdziwym szczęściu. 


Z tych marzeń rodzi się Kraina Daleka. Bardzo piękna, ale i niebezpieczna. W tejże Krainie Bosse zazna smaku upragnionej miłości rodzicielskiej, ale i będzie musiał zmierzyć się z siłami zła uosobionym w postaci Rycerza Kato, z którym stoczy pojedynek na śmierć i życie.






.

Kocham Astrid, ale nigdy wcześniej nie czytałam „Mio, mój Mio”. A to naprawdę arcydzieło godne uwagi. 


Wciągająca i zaskakująco mroczna. Nie tak mroczny jak Bracia Lwie Serce, ale Las i  złoczyńcę, który porywa dzieci.


Ciemna i smutna, ale jest promyk nadziei świecący jak jasna gwiazda na nocnym niebie. Piękna i wzruszająca. 


Sklasyfikowana jako książka dla dzieci, ale tak naprawdę jest to książka „dla każdego wieku”. Ta historia poruszy zarówno dorosłych, jak i dzieci. Wiem po sobie, że jest to jedna z książek, z których nigdy nie wyrosnę i która nigdy nie straci swojej zdolności poruszania mojego serca. Plus obłędne wydanie z ilustracjami :) 

.

.

.

.

Czytaliście ? :)

.

.

.

.

.

.

#astridlindgren #czytamdziecku #mamaczyta #bookworm #kidsbookstagram #littlebookworm #dzieciństwo #kochanieprzezczytanie #całapolskaczytadzieciom #jestemmamą #mojewszystko #bookoftheday 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)