15.1.19

Subiektywny ranking najlepszych książek przeczytanych w 2018 roku



W 2018 roku udało mi się przeczytać 150 książek. Wynik wprost fenomenalny, z którego bardzo się cieszę. Rok 2018 z jednej strony nie był dla mnie łaskawy, ponieważ w czasie ciąży kilka razy leżałam w szpitalu i z racji tego stanu nie mogłam się na niczym skupić (na czytaniu najbardziej), a z drugiej powitaliśmy na świecie synka, który jest dla mnie całym światem. I naprawdę często się łapię na tym, że po prostu siedzę i się na niego gapię :D Dlatego taki wynik jest rewelacyjny. Podkreślić muszę to, że z nikim się nie ścigam, nie biorę udziału w żadnych wyzwaniach, a tytuły spisuję dla własnej przyjemności. W 2017 roku zestawienie wyglądało tak KLIK .

Dlatego zapraszam na subiektywny ranking najlepszych książek przeczytanych w 2018 roku.

R.J. Palacio,Cudowny chłopak - Uważam, że to bardzo wartościowa lektura dobra dla każdego niezależnie od wieku. Sądzę też, że takie właśnie książki powinny obowiązywać w szkole. Bo „Cudowny chłopak” przekazuje uniwersalne wartości, uczy jak być nie tyle dobrym, co przyzwoitym człowiekiem. Po lekturze zastanowisz się nad ludzką kondycją.

Sarah Vaughan, Anatomia skandalu - fascynująca i aktualna opowieść, pełna tajemnic i kłamstw. Fabuła nie rozkręca się szybko, ale dzięki temu możemy zagłębić się w postaci i spokojnie przechadzać się po całej powieści. Sarah Vaughan stworzyła sprytnie utkaną opowieść, którą będziesz chciał czytać i czytać.

Mario Puzo,Ojciec chrzestny - w swej intensywności emocji związanych z wydarzeniami, które przedstawia, a zwykły, neutralny styl narracji służy jako doskonała przykrywka. Całkowity brak moralnego werdyktu lub osądowego kolorowania przez autora pozostawia czytelnikowi swobodę wyciągania własnych wniosków na temat bohaterów i być może właśnie dlatego najbardziej podoba się to jego czytelnikom.

Nuria Pradas,Barcelońskie sny - opowieść oparta na prawdziwej historii sklepu Santa Eulalia. Na uwagę zasługuje znakomita dokumentacja kontekstu historycznego, która pozwoliła autorce szczegółowo opisać dwie dekady historii Katalonii, naznaczone burzliwymi latami wojny. Fenomenalna pozycja, którą każdemu będę polecać.

Louise Jensen,Surogatka - Fabuła zaczyna się dość konwencjonalnie i daje ci fałszywe bezpieczeństwo, niby już wiesz, co prawdopodobnie się wydarzy... A potem zwroty akcji zaczynają spadać niczym bomby. „Surogatka”Louise Jensen zrobi niezły bałagan w twojej głowie.

Liane Moriarty,Kilka dni z życia Alice - autorka stworzyła bardzo piękną i przyjemną w odbiorze książkę. Wiele się w niej dzieje, czasem jest smutno, czasem poważnie, ale jest także pełna śmiechu i niespodzianek. Jeśli już po nią sięgniesz rozkoszuj się każdą stroną, bo jestem pewna, że będziesz żałować, że tak szybko ją skończyłeś.

R.J. Palacio, Cudowny chłopak. Trzy cudowne historie - pozycja obowiązkowa dla fanów Auggiego. A jeśli jeszcze nie znasz tej historii, zatrzymaj się i przeczytaj tę wspaniałą, zmieniającą życie książkę! I jeszcze raz podkreślę, iż książki R.J. Palacio powinny być obowiązkowymi lekturami w szkole. Mądre, pouczające, poruszające i zabawne – wciągną każdego.

Edward Rutherfurd, Nowy Jork – Rutherfurd wplata w swoją opowieść losy wymyślonych bohaterów i prawdziwych postaci, towarzyszy im w kolejnych wzlotach i upadkach, tak mocno połączonych z dziejami miasta. Jego książka mówi o tym, jak w ciągu czterystu lat Nowy Jork stał się stolicą świata, przez jednych kochanym, przez innych znienawidzonym do tego stopnia, że chcieli go zniszczyć. W tej epickiej opowieści o Nowym Jorku jak w soczewce skupia się historia Ameryki. Ta powieść wręcz mnie wchłonęła. I dopóki jej nie skończyłam nie mogłam się oderwać. Przede mną kolejne powieści autora, których nie mogę się doczekać.

Rosalie Ham,Projektantka – książkę pochłonęłam w jedno popołudnie. Błyskotliwa, poruszająca wiele problemów, powieść wielowymiarowa. Na pewno przypadnie do gustu miłośnikom powioeści obyczajowych z wątkiem romansowym i kryminalnym w tle.

Katarzyna Grochola, Pocieszki -  jestem zachwycona. Poczułam się tak, jakbym znowu wróciła do bohaterów serii Nigdy w życiu! A o czym pisze? O miłości, przyjaźni, dramatach, rozczarowaniach, czyli o tym, co nas dotyka każdego dnia. Uwielbiam styl Grocholi, jej opowieści naprawdę dają otuchę, rozśmieszają, wzruszają i dają nadzieję, że nie zawsze jest tak źle jak mogłoby się wydawać. Zakochałam się w tych felietonach i chciałabym, żeby autorka wydawała takie zbiory przynajmniej dwa razy do roku😁 ja jestem oczarowana i Wam również polecam z całego serca. 


 Buziaki, Paulina

6 komentarzy:

  1. Czytałam Surogatkę, jest genialna. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wynik! Wierzę, że w 2019 roku będzie podobny i będzie obfitować w świetne lektury :) Poza tym, zgadzam się z Twoimi typami "Cudowny chłopiec" i "Surogatka" to dwie świetne powieści, które pochłonęłam na początku 2018 roku i nadal "siedzą" mi gdzieś w głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Surogatka" i "Cudowny chłopak" znajdą się także w moim zestawieniu najlepszych książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresował mnie "Cudowny chłopak" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej gratuluję i ilości książek i synka. ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj powinnam koniecznie przeczytać "Ojca chrzestnego" oraz "Cudownego chłopaka"!

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)