2.3.18

Ashley Warlick, Smaki miłości

Tytuł oryginału: The Arrangement
Wydawnictwo Znak
Liczba stron: 360
Okładka: miękka

Kalifornia 1934. Początkująca pisarka Mary Frances uwielbia swojego męża, ale prawdziwą namiętność czuje do jego najlepszego przyjaciela. Pierwsza wspólnie spędzona z Timem noc na zawsze odmieni losy całej trójki. Połączy ich niezwykły układ, w którym Mary znajdzie prawdziwe spełnienie, inspirację i wsparcie. Czy tylko ekstrawaganckie, kontrowersyjne, przesycone skandalem życie może dać jej prawdziwe szczęście? Jakie oblicza miłości odkryje, zanim zrozumie, co dla niej najważniejsze?
*
Mary Frances Kennedy Fisher,  amerykańska publicystka kulinarna, popularyzatorka sztuki kulinarnej, scenarzystka filmowa, autorka licznych esejów kulinarnych, książek kucharskich i przepisów. Jej aktywny okres rozpoczął się przed II wojną światową i nadal jest uważana za czołowego przedstawiciela tego gatunku.

"Smaki miłości" umiejscowiona w Kalifornii, Francji oraz Alpach opowieść pełna zmysłowości, namiętności oraz pasji. To historia o kobiecie, początkowo nieśmiałej oraz skromnej. Z silnym poczuciem własnej wartości. Mary zdaje sobie sprawę z konsekwencji swoich czynów oraz wpływu swoich decyzji na innych, jednak nie ma wątpliwości, co do swoich wyborów.

Nie przepadam za książkami o cudzołóstwie, jednak najbardziej złożone romanse pochodzą ze skomplikowanych trójkątów miłosnych z udziałem małżeństwa i przyjaciela/przyjaciółki. Nie toleruję zdrad, jednak w tej książce to, aż tak bardzo mi nie przeszkadzało, ponieważ została ona bardzo dobrze skonstruowana. Uczucia Mary oraz Tima były pełne pasji, namiętności i autorka wykreowała romans na bardzo wiarygodny. Wątek zapadał w pamięć.

Brakowało mi tutaj trochę większego wątku historycznego. Czułam się lekko rozczarowana, bo dramatyczne tło mogło znacznie podnieść walory książki. Ale to tylko jest moje zdanie.

Ashley Warlick stworzyła postaci niemal bez winy. Nie ma tutaj ani złych, ani dobrych bohaterów. Wydawać by się mogło, że od razu określimy tak postaci, ale tego w książce nie znalazłam. Ukazana relacja między Mary oraz Alem wydawała się po prostu tragiczna.

Ważnym wątkiem fabuły jest ewolucja Mary jako pisarki, która odkrywa swoją pasję, ale też seksualne zauroczenie jej najlepszym przyjacielem oraz jak radzi sobie z poczuciem winy wobec męża. Autorka pokazuje, w jaki sposób proste decyzje mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji i jak powszechna stymulacja intelektualna i artystyczna jest silniejsza niż zdrowy rozsądek.


Ashley Warlick wykonała godną podziwu pracę polegającą na namalowaniu żywego, bardzo szczegółowego portretu skomplikowanej, postępowej kobiety, która była gotowa wypowiadać swoje zdanie. Bardzo interesująca lektura o postaci, o której wcześniej nie miałam zielonego pojęcia. Jeśli chcesz się dowiedzieć kim była Mary Fisher, poznać luźne szczegóły z jej życia koniecznie sięgnij po książkę „Smaki miłości".

Za książkę dziękuję Wydawnictwu!

Buziaki, Paulina

3 komentarze:

  1. Wygląda ciekawie, bardzo chętnie sięgne po tą książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie bardzo ta książka rozczarowała - liczyłam na mocny wątek historyczny, a on jest luźno potraktowany. Do tego moim zdaniem wydawca za dużo zdradził. Zapraszam do siebie na recenzję - będziesz mogła porównać nasze odczucia ;) w ogole zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)