3.12.22

Katarzyna Samosiej, Miałam kiedyś ogród







Katarzyna Samosiej, Miałam kiedyś ogród

Studio Koloru 


Dotarła do mnie jakiś czas temu książka niezwykła, poruszająca temat zmian, która jest nieodłączną częścią naszego życia.


Już Heraklit z Efezu twierdził, że „Wszystko płynie" i „W życiu nie ma niczego stałego poza zmianą". I chociaż niby wszyscy to wiemy, zmiany w naszym życiu wymagają oswajania. Nawet jeśli są to zmiany na lepsze. A kiedy spotka nas zmiana, której nie chcieliśmy – myślimy o niej jako o kryzysie, stracie, traumie. Bo stracić można wiele: spokój, pokój, dom, pieniądze, pracę, zdrowie, młodość, wiarę, nadzieję, miłość, marzenie, przyjaciela, człowieka... 

Przyswajanie zmian ma swój uniwersalny rytm. Oto książka mapa, która poprowadzi Cię przez krajobrazy falujących emocji. Pozwoli poczuć, że ktoś (każdy!) już tą ścieżką szedł. Że możesz iść nią we własnym tempie, byle od początku do końca. Może dzięki niej powiesz sobie: „tam już byłem, teraz jestem tu, a to jeszcze przede mną. To wszystko jest naturalne, to nie przesada, nie wstyd. Mam prawo tu być i tak czuć". 






Książka intryguje treścią oraz niecodziennymi, subtelnymi, delikatnymi, ilustracjami. Grafika jest wręcz obłędna! To nie jest lektura do przeczytania i odłożenia, ale zastanowienia się, refleksji. Porusza takie tematy jak strata,  różne trudności czy właśnie zmiany. Ale uważam, że każdy czytelnik wyciągnie z niej coś innego w zależności od doświadczenia życiowego. 


Osobiście nie lubię zmian. Czuję się dobrze, kiedy mam rutynę i to ona zapewnia mi bezpieczeństwo i komfort. W każdym razie książka jest interesująca i zwróćcie na nią uwagę :)

.

.

.

Co myślicie ? :)

.

.

.

#studiokoloru 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)