15.1.24

J.R.R. Tolkien, Upadek Numenoru








„Upadek Numenoru” to absolutna przyjemność. Historia ta dotyczy całej epoki Śródziemia. 

Koncentruje się na upadku Numenoru, działaniach Saurona i utworzeniu Ostatniego Sojuszu. Ustanawia mocny obraz tego, czym był Numenor i jak znaczący był jego upadek.


Publikacja została skompilowana na podstawie kilku innych dzieł Tolkiena. Są fragmenty z Silmarillionu i  z Niedokończonych opowieści. Istnieją również fragmenty rozmów z Władcy Pierścieni, które opisują Numenor. Wszystko to dobrze się ze sobą łączy, aby uchwycić kulturę i ludzi, którzy mają kluczowe znaczenie w historii Śródziemia.


Ostrzegam jednak, że nie ma tu żadnych nowych treści ani nowych informacji czy nowych historii. Zamiast tego mamy kalendarium wydarzeń szczegółowo opisujące drugą erę w całej jej tragicznej i pełnej wydarzeń chwale. Została uporządkowana i stworzona, aby uchwycić wydarzenia, które doprowadziły do powstania najsłynniejszych powieści Tolkiena. I jest to bardzo dobry tom, z którego jestem dumna, że mam go na swojej półce.


Również jestem pod ogromnym wrażeniem układu tej książki. Rzeczywiście, zarówno nowa grafika (Allan Lee nigdy nie zawodzi), jak i jakość wydania są bardzo wysokie. Lektura bardzo mi się podobała, chociaż uważam, że jest to pozycja przeznaczona dla najbardziej zagorzałych fanów i kolekcjonerów Tolkiena :)

.

.

.

.

.

#tolkien 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)