30.8.16

Lucia Taboada, Ogarnij się i zacznij żyć. Porady dla nie całkiem doskonałych

Liczba stron: 209
Okładka: miękka


Wydawnictwa od jakiegoś czasu prześcigają się w tworzeniu różnorodnych książek dla dorosłych. Przerobiłam kolorowanki antystresowe i łączenie kropek, a teraz pora na poradnik. Skierowany do dorosłych, ale wyglądem przypomina raczej książkę dla młodszych.

Biorąc do ręki „Ogarnij się i zacznij żyć…” w oczy przede wszystkim rzuca się grafika. Nie tylko na okładce, ale i w środku odgrywa znaczącą rolę. Książka została wydana w niewielkim formacie. Jednak opatrzona została kolorowymi ilustracjami wraz z zabawnymi komentarzami. Jeśli myślicie, że w poradnikach nie może występować główny bohater to jesteście w błędzie. W tym poradniku centralną postacią jest kobieta – zmęczona, sfrustrowana i przygnębiona, która nie potrafi poradzić sobie z życiem. Wydaje się być niedoskonała, ale jeśli się nad tym głębiej zastanowić to jest odbiciem współczesnej kobiety, która żyje we współczesnym odrealnionym świecie. Media społecznościowe kreują taką rzeczywistość, że przeciętna normalna Kowalska popada w depresję. Dąży do tego świata, ale nie zawsze jej się udaje i stąd biorą się problemy. Ale naszej bohaterce pomaga nietypowy zespół ekspertów – neurobiolog, psycholożka i trener osobisty. 

Książka podzielona została na 6 rozdziałów (m.in. Co się z nami, kobietami, dzieje? czy Rzeczy, którymi się zamartwiamy). Każdy z nich został bardzo dokładnie omówiony. Czytelnik dowie się co robić, kiedy już nie daje rady. Na około setnej stronie rozpoczyna się trening fizyczny i psychiczny. Autorka dokładnie rozpisuje, co mamy robić każdego dnia. A na samym końcu mamy oczywiście pozostawione miejsce na własne refleksje. Książka ta powstała po to, abyśmy wyrobili w sobie pozytywne nawyki i zaczęli podchodzić optymistycznie do życia. To pozycja dla osób, które pragną zmian, ale nie wiedzą od czego zacząć. Jeśli poszukujemy przewodnika z planem podanym na tacy to dobrze trafiliście. Książka zachęca do działania, więc trzeba wziąć się w garść, małymi kroczkami przekonać się do zmian i zacząć je wprowadzać w życie.

Summary: Jeśli lubisz kolorowe książki  dla dorosłych z motywem komiksowym, które wyglądem przypominają ilustrowany magazyn, ale zawierają ciekawe rozwiązania i pomysły –  ta pozycja na pewno przypadnie Ci do gustu. Poradnik ten nie jest konkretny, poważny  i rzeczowy, lecz zabawny, humorystyczny z wieloma śmiesznymi ilustracjami i komentarzami. To zdecydowanie inna pozycja niż wszystkie w mojej biblioteczce, dlatego będę do niej zaglądać od czasu do czasu, żeby poprawić sobie humor. A jeśli macie nastoletnią córkę to do niej także skierujcie ten egzemplarz. 

Polecam!

Za egzemplarz dziękuję:


Buziaki, Paulina

8 komentarzy:

  1. A ja Ci coś powiem! Dzięki Tobie polubiłam poradniki! Od teraz zamierzam nimi powypychać moje półki na książki! :D Być może i ta pozycja się tam znajdzie? :D Może nauczy mnie, jak ogarnąć siebie i swoje życie, ha! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może tak się stanie :D cha cha. Ja uwielbiam poradniki i cieszę się, że Ty też je może polubisz Kochana :D

      Usuń
  2. Nie wydaje mi się, by mi się spodobała. Podziękuję tym razem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Iza z naszego bloga czytała ją i tam samo była zachwycona tą pozycją.
    Z początku oczywiście była pierwsza myśl "ta książka będzie dziwna", a wszystko przez okładkę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa propozycja czytelnicza, chętnie podsunę ten tytuł mojej córci, wydaje mi się, że powinna się z nim zapoznać. :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)